Tuesday, October 7, 2008



igår skulle jag gå och köpa sushi till mig och johanna
och gled in på ett ställe på folkungagatan, när jag kom
in där fick jag genast en kuslig känsla, kanske för
att sushikocken såg mer ut som en polsk man än
en japansk sushimästare,

han som välkomnade mig kunde varit nånslags
scientologmaffiakille, han såg lite läskig ut och
pratade väldigt lugnt. sushibitarna som stod
uppradade såg ut att ha varit från millennieskiftet.

valde ändå, snäll som jag är, att köpa sushin där
och när jag skulle betala sa han att de inte tog kort
men att det fanns en bankomat precis bredvid,
jag sa nåt i stil med SPLENDID!!(!!!), då frågade
han om kocken skulle börja göra sushin, då sa jag
att det var lugnt och gick ut därifrån till ett
ställe längre ner på gatan där jag började le direkt
när jag kom in, förstod att det var där jag skulle handla.

det kom även en amerikan dit efter ett litet tag och
pratade i telefon om att skriva ut pengar, det kan
man ju iallafall göra sa han, sen skulle han försöka
beställa sushi på svenska och beklagade sig samtidigt
i luren, som tur var kunde han genom handgester visa
hur stor sushi han ville ha, och när den lilla japanskan
sa "här?" förstod han att hon frågade om han ville eat here,
sen var allting lugnt och jag hade min mat och åkte till
johanna som hade köpt black tower.

går ju inte ens att förklara hur fint det var! jag har världens
bästa tjej haha :*

No comments: